יום ו', יב’ בתשרי תשע”ט
    דף הבית  |  מערכת האתר  
סרטו של מרטין פרובוסט, "המיילדת", הוא דרמה מחממת לב, בכיכובן של שתי קת'ריניות, המפגינות משחק מזהיר: קתרין דנב - נהדרת ומעלה געגוע לתקופה אחרת, וקתרין פרו אחת השחקניות הצרפתיות הבולטות כיום
18:12 (24/12/17) שוש להב

מאת שוש להב "המיילדת" היא דרמה שזכתה לחיבוק ענק מהקהל בצרפת ומספרת ברגישות ובאותנטיות נדירה, סיפור מפתיע על זיכרון ושבר, גל עתיד ותקווה, על בדידות ואהבה, ועל כולה המרפא של הידידות. קלייר (קת'רין פרו) היא מיילדת מחוננת, ידועה ביכולתה לעזור לנשים להביא ילדים לעולם ברכות ובמקצועיות. אבל הזמנים משתנים ודרכי העבודה המעודנות שלה והכבוד שהיא רוכשת למקצוע, מתנגשים עם שיטות העבודה החדשות וה"יעילות" של בית החולים. כשהיא מרגישה שהיא הרבה יותר קרובה לסוף הקריירה שלה מאשר לתחילתה, היא מתחילה להרהר אודות מקומה בעולם. באמצע המשבר המקצועי שהיא עוברת, היא מקבלת שיחת טלפון מוזרה מביאטריס (קת'רין דנב), פילגשו לשעבר של אביה, שטוענת שיש בפיה חדשות דחופות לספר לה, ומבקשת להפגש. שונות באופיין בכל צורה - קלייר הזהירה והעצורה וביאטריס החופשייה והפרועה, ילמדו לקבל אחת את השנייה, יחשפו סודות מהעבר המשותף שלהן, ויתחילו לפצות על הרבה שנים שנדמה שהלכו לאיבוד. "המיילדת" הוא סרטו החדש של מרטין פרובוסט ("ויולט"), המספר את סיפורה של קלייר, מיילדת מקצועית ורצינית שחייה משתנים כאשר ביאטריס, פילגשו לשעבר של אביה, נכנסת לחייה. הסרט מפגיש שתיים מהשחקניות הצרפתיות האהובות והמוערכות ביותר בצרפת, קת'רין דנב הותיקה, וקת'רין פרו האהובה, וזו הפעם הראשונה שהן משחקות יחד באותו סרט. הקשר בין השתיים היה מיידי ודי מזכיר את הקשר של הדמויות, "ממש היינו כמו ביאטריס וקלייר", דנב מספרת. "קת'רין היא שחקנית מאוד רגישה ובטוחה בעצמה, וזה עבד לטובתנו בצילומים, כי זה נתן לי את החופש להפוך לביאטריס". פרובוסט מספר גם הוא על האיחוד "זו היתה הצלחה מיידית וברורה מאוד. והיה לי ברור שזה יהיה כך. הדבר היחיד שהדאיג אותי הוא שהן יגידו לי לא, במיוחד מכיוון שקת'רין פרו כבר סירבה לתפקיד שהצעתי לה פעם, ב"ויולט"", אומר הבמאי. אחד הדברים יוצאי הדופן בסרט הוא שקת'רין פרו, "המיילדת", משתתפת בלידות אמיתיות במהלך הסרט. לדברי פרובוסט, היה חשוב להם לעשות את הסצינות האלו ריאליסטיות ככל האפשר, מכיוון שפעמים קרובות מידי בקולנוע, תינוקות שזה עתה נולדו נראים גדולים ובריאים מידי. "רציתי לצלם את החיים האמיתיים, לא גרסה מרודדת שלהם", הוא מסביר. הצילומים נעשו בבלגיה, מכיוון שהחוק הצרפתי אוסר על צילום של תינוקות בני פחות משלושה חודשים. "זו לא היתה עבודה פשוטה", פרובוסט נזכר. "היינו צריכים למצוא נשים הרות, חצי שנה לפני הלידה, שמוכנות שיצלמו אותן במהלך הלידה, וגם את מחלקות היולדות שמוכנות ויכולות להכיל צוות צילום. פרו עצמה עברה הכשרה והשתתפה בלידות עוד לפני הצילומים. מבחינתה, זו היתה חוויה מעוררת, "בהתחלה זה היה מאוד מלחיץ, אבל עם הזמן גיליתי שזה משהו מאוד טבעי, נורמלי לחלוטין. זו היתה חוויה מעניינת בשבילי מכיוון שבתור שחקנית, אני לרוב נדרשת להציג אשליה כלשהי. הייתי פסנתרנית מחוננת ב'נערת התווים' ושפי, מדופלמת ב'הטבחית של הנשיא', אבל לא באמת הייתי צריכה לנגן או לבשל. פה, זו לא היתה אשליה...". באותה הרוח, חדרי ההימורים שבהם דמותה של קת'רין דנב מרוויחה את כספה, הם העתק מדויק של חדרי הימורים דומים שעדיין קיימים ברחבי צרפת, ולרוב משתמשים בהם כאמצעי להלבנת כספים. המשטרה עזרה לחבר את הצוות למהמרים שמומחים במשחק "לה מרסייז", משחק קלפים פשוט למדי שהמשתתפים והצופים בו נוהגים להמר עליו סכומי כסף גדולים, והם לימדו את קת'רין דנב לשחק. "הם היו קוראים לה 'מאדאם דנב', ולקח להם הרבה זמן להתרגל לקרוא לה "ביאטריס"". עדיין מלכה! (צילום: באדיבות קולנוע לב)

 
 
תרבות בידור ואמנות
סרטים  
תיאטרון  
אופרות  
מחול ובלט  
אמנות ותערוכות  
מוזיקה  
מופעי בידור  
ספרים ומילים  
פסטיבלים  
טלויזיה  
תיירות
קולינריה
צרכנות
אופנה
טיפוח ויופי
עיצוב אדריכלות ונדל"ן
מדע טכנולוגיה וכלכלה
הורים ילדים ונוער
חברה וקהילה
אקולוגיה וארכיאולוגיה
חוק ומשפט
חינוך ולימודים
בריאות ספורט וכושר
רכילות
מבצעים והזדמנויות
חדשות בעולם